Jakie gadżety reklamowe się sprawdzą?

Konsumenci lubią być rozpieszczani, to jasne. Przyzwyczaili się nie tylko do tego, że artykuły a także usługi są osiągalne na wyciągnięcie ręki (trzymającej portfel), ale też do tego, że firmy uparcie współzawodniczą ze sobą o ich uwagę, pamięć, sympatię (i pieniądze). Dlatego też właśnie oczekują czegoś więcej aniżeli samego produktu czy realizacji usługi. Ewentualności wpływania na ich ego są niesłychanie okazałe, m. in. poprzez samo miejsce sprzedaży, jakość obsługi, manewry cenowe, a o każdym z tych przymiotów pisać da się bez końca. Tym razem chcę ofiarować uwagę oddziaływaniu przez gadżety reklamowe z nadrukiem.
Gratisy są nieustannie mile pojmowane. Klienci chętnie przyjmują ponadprogramowe materialne drobiazgi. Aczkolwiek dalszy los owych podarków bywa przeróżny, czasami trafiają w zapomniany kąt, lub wręcz do śmietnika. A przecież ich oryginalną funkcją jest utrzymywanie w świadomości użytkownika pozytywnego wizerunku firmy. Jak zatem sprawić, aby to się udało? Oczywiście, gratis powinien być opatrzony logo bądź nazwą a także barwami firmy, aby bezdyskusyjnie się z nią kojarzyć. Wobec tego gadżety reklamowe z nadrukiem to jest to. Lecz na nic się zdadzą, jeżeli nie będą użyteczne i atrakcyjnie wykonane – jedynie wówczas obdarowani zechcą z nich korzystać, a tym samym niejednokrotnie przypominać sobie o obdarowującym. I tu kolejna pułapka: rzecz musi być nie tylko praktyczna, ale też koniecznie przystosowana do branży. Koszulka z nadrukiem jest pożyteczna, lecz niewielu z nas zdecydowałoby się kroczyć publicznie w koszulce reklamującej codzienne, przyziemne towary, np. przyprawy. W znacznym stopniu bardziej potencjalne jest, że gospodyni będzie ochoczo kucharzyć w fartuchu z nadrukiem fabrykanta przypraw. Cóż, zauważy ją w nim wyłącznie rodzina a przy tym ewentualnie goście, jednakże lepsze to niż koszulka reklamowa przeznaczona na ścierkę. 
Dlatego też: gadżety reklamowe z nadrukiem – tak! Jednakże tylko przemyślane, ażeby użytkownicy naprawdę z nich korzystali. Oryginalność jest wskazana, niemniej jednak nie najistotniejsza. Niekiedy lepiej postawić na uniwersalność – choćby notesy i długopisy z nadrukiem – to się zawsze przyda, bez względu na wiek oraz styl życia użytkownika, nawet w dobie notatników w smartfonach. I nikt nie powie, że są „obciachowe”.